.

donderdag 28 juni 2018


Een zaak van leven en dood?



Misschien ben je wel onsterfelijk en is dat een onzinnig debat.

Ik heb me, soms obsessief, proberen voor te stellen wat dat is. Hoe het allemaal kan. In dat proces heb ik waanzinnige angsten doorgemaakt. Daarom kan ik nu wel zeggen, dat ik niet meer bang ben voor de dood. Eerder nieuwsgierig. Ik ben ook niet bang voor deze wereld, eerder nieuwsgierig. Ik ben niet bang voor de toekomst, eerder nieuwsgierig.

Alles gaat op de een of andere manier door. Hoe bewuster je dit soort overgangen meemaakt, hoe meer invloed je hierop uit kunt oefenen. Het Tibetaanse Dodenboek beschrijft de demonen, die je op het moment van sterven tegenkomt. Er zal een weging van karma plaatsvinden, die je toekomst gaat bepalen. Ken daarom Uzelf.

Maar waarom zou reincarnatie iets zijn voor na je dood. Het is mogelijk, SiTU, om tijdens dit leven te reincarneren. Vorige levens worden dan zichtbaar, archetypen, symbolen, bloedlijnen. Het is mogelijk om die patronen op te roepen en te gebruiken. Voor mij zijn dat dM, Jian, Spy, Master Klaas en Jan. Die modellen kun je door oefening en studie aanscherpen.

Mijn psychotherapeut vroeg ik eens: “ Wie zou ik willen zijn in het boek “ In de ban van de Ring.” Dat was ook een van zijn favorieten. “ Frodo.” , zei hij direct; de hoofdpersoon. Dat had hij dus helemaal mis. Als ik een rol zou willen spelen is dat die van Tom Bombadil.

We moeten tijdens dit leven, de vaardigheden en kennis verwerven, die we in onze toekomst kunnen gebruiken. Er is nog een heel heelal te onderzoeken en we zijn nog maar net begonnen.



dM, SiTU

Geen opmerkingen:

Een reactie posten