Renault Twizy
Renault Twizy
Jongeren tussen 18 en 25 vormen een zeer heterogene groep. Mobiliteit is belangrijk voor hen, de manier waarop is dat veel minder. Via het internet zoeken zij naar de goedkoopste en snelste manier om zich te verplaatsen. Blijkt dat het openbaar vervoer te zijn, dan nemen ze op de trein, tram of bus. Ondertussen luisteren zij naar hun mp3-player of sms’en met een vriend of vriendin. Dat is pas vrijheid. De auto daarentegen wordt vereenzelvigd met files, stress en stinkende uitlaatgassen. Of met weekendongevallen, dure autorijlessen en buitensporig hoge verzekeringspremies.

Dat een eigen auto niet langer een topprioriteit is voor jongeren, is echter nog niet doorgedrongen tot de autobazen. Die geven weliswaar veel geld uit aan reclame en imagocampagnes maar investeren (te) weinig in onderzoek naar wat jongeren vandaag bezighoudt. Waardoor hun boodschap vaak niet goed aankomt bij de doelgroep.